czwartek, 11 czerwca 2015

Angelskie śniadanie

Jestem w trakcie mojego miesiąca w Wielkiej Brytanii. Ogromnym wstydem, byłoby nie spróbować prawdziwego English Breakfast! Po małym rekonesansie, wybrałam restaurację "The Greedy Pig" W rankingu Time Out-a  zajmuje trzecie miejsce, a znajduje się najbliżej dzielnicy w, której aktualnie mieszkam. Genezę tego posiłku idealnie wyjaśnia wikipedia "Śniadanie angielskie to efekt klęsk głodowych w dawnej Anglii. Rolnicy wstający o poranku do pracy w polu mieli możliwość jedzenia zazwyczaj tylko jednego ciepłego i obfitego posiłku dziennie. Śniadanie obfitujące w tłuszcz i kalorie miało być dla nich źródłem energii aż do wieczora, kiedy to wracali do domu aby spożyć wieczorny posiłek" 



Tradycyjne śniadanie powinno składać się z:

  • jajek( smażonych, jajecznicy, lub w "koszulkach"
  • plastrów bekonu
  • parówek wieprzowych
  • pomidorów
  • grzybów
  • krojonej w plastry kiełbasy white pudding (przypominającej nieco polską pasztetową) lub black pudding, (przypominającej nieco polską kaszankę)
  • fasolki w sosie pomidorowym
  • tostów z masłem i dżemem
  • płatków zbożowych z mlekiem
  • owsianki
  • kawy lub herbaty, bądź bawarki
  • soków owocowych
  • sosów typu ketchup i brown sauce
  • w niektórych wariantach także podaje się ziemniaczane lub ryżowe krokiety w panierce, smażone w głębokim tłuszczu, zwane hash browns
Pełne Angielskie śniadanie kosztuje od 4 funtów w górę. Moje śniadanie kosztowało 5 funtów. Za tą kwotę otrzymałam: 
  • plaster bekonu
  • kiełbaski wieprzowe
  • jajko sadzone
  • grillowanego pomidora
  • ziemniaczanego krokieta "Hash Brown"
  • smażone pieczarki
  • fasolę w pomidorowym sosie
  • kawałek sourdough toast
  • herbatę
Śniadanie ku mojemu zaskoczeniu było przepyszne! Wszystkich tych, którzy mają możliwość spróbowania prawdziwego Angielskiego Śniadania gorąco do tego zachęcam! Poniżej możecie zobaczyć kilka zdjęć z mojej wizyty w "The Greedy Pig"



Śledź Nas na:
  





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz